2005-08-18

Fulblogg - veckans ord v 33

Slog upp ögonen tidigt. Hostfan väckte mig. Knäppte på datorn och googlade upp mig själv. Tio procent färre träffar än igår. Helvete. Snubblade ut i trinettköket. Upptäckte det fasansfulla. Kaffet slut. Ett djupt andetag. Det måste finnas en lösning. Tänk positivt, Prisse, tänkte jag. Så kom jag på det. Gårdagens melittafilter! Fiskade upp det ur sopen och drog igång en omgång fulkaffe. Sedan läste jag på Virtanens blogg att han snart är upp i två miljoner besökare. Fan och shit. Och Skugge monterade dit en räknare på sin igår. Hon är grym på bloggen och kommer att piska Virtanen inom en vecka. Ångesten tog stryptag. Vem bryr sig om mig? När kommer miljonpubliken till mig? Jävla google som dumpar mig, tänkte jag. Kollade inkorgen istället för googlehelvetet. Två tips om samma grej. Nya raggarkravaller på en parkeringsplats i Nusnäs. Fan, jag är så trött på Falukuriren. Om ändå Gösta Westling på Örnsköldsviks Allehanda kunde ställa upp på en intervju. Han är ett geni. Men han bara blånekar. Han vill inte ens ställa upp på bild. Fast han syns på deras hemsida. En riktig goding. Om Skugge eller Virtanen frågade skulle han bergis ställa upp direkt. Oj, kaffesumpen är klar! Nä, nu måste jag läsa alla morgontidningar på nätet. Snälla mejla fler tips. Hej då.