2005-08-08

Mats Olsson gör en pudel

Hoppet är det sista som sviker. Idag publicerar Prisse ursäkten som alla vill se:

”Hej, jag heter Mats Olsson och jobbar som krönikör på Expressen. Förr var jag kul och vitter. Nu är jag trist och bitter.

Carro, det var jävligt dumt av mig av att gnälla på din pojkvän. Mitt liv är tomt. Jag har inget annat än sport, förutom Expressen och Otto Sjöberg förstås. Jag blev så nervös över att vi kanske inte skulle vinna något guld att jag gick över styr och till och med blev arg på dig – Sveriges främste friidrottare genom tiderna. Som om ilska kunde bota ångest. Jag är ett rikspucko som inte begriper de enklaste samband mellan kärlek och motivation.

Förlåt mig, Carro, jag är inte en ond människa innerst inne. Jag är bara som vilken jävla soffpotatis som helst som sitter och skriker framför teven. Skillnaden är att Otto publicerar min skit om och om igen. "Bajs säljer", brukar Otto säga. "Jag gillar smaken", säger han. "Av pengar."

Grattis, Carro. Förlåt mig, Carro. Låt mig slicka marken framför dig och Patrik de närmaste tusen år. "