2005-10-19

Jag vet vem som är Mats Hård

Mats Hård är den hemlige fotbollsbloggaren som gäckat media och bloggosfären sedan i våras. Vem är han? Är han proffsskribent? På sportbladet? Skickar han en alter-ego-kompis på möten med förlaget?

Jag är Prisse. Jag jobbar på Kvällstidningen. Min bästa källa är Ali, som jobbar i korvkiosken utanför redaktionen. Tillsammans vet vi allt.

Kommer ni ihåg vilken journalist som tog "time-out" i somras, efter ett debacle med Klüft? Och märkte ni att Mats Hårds blogg hade uppehåll ungefär samtidigt? Att den drog igång igen samtidigt som journalisten kom tillbaka från sin time-out?

Det var ingen time-out. Det var time-in. Inne på skrivkammaren. Här skulle skrivas bok. Och nu i dagarna har den släppts på Ordupplaget.

Okej, nu åker vi. Mats Hård är Mats Olsson på Expressen. Ingen tvekan. Mats Olsson är Mats Hård. Kom ihåg var ni hörde det först.

Men ska ni köpa en bra bok - klicka här och köp den som handlar om mig istället, Stora Journalist-Prisse. Det mina vänner, är ingen bloggroman.
---
Update 28/10. Okej. Jag ljög. Mats Hård heter Olle Svalander. Men vad hade du väntat dig av mig?