2005-08-19

Mer fulblogg

Kunde inte sova i natt. Lokalreportergeniet Gösta Westling plågade skiten ur mig. Vad har han som inte jag har? Är det lättare att vara lokalreporter på Örnsköldsviks Allehanda än notiskung på en Stockholmstabloid? Förr, när jag jobbade på Kvällstidningen, kunde jag göra precis så där som Gösta gör däruppe i Norrland. Fast med hela världen som spelplan. Bara ta en vanlig liten skitnyhet och förvandla det till stor journalistik. Trolla fram rikstäckande underhållning med mina blottade fingrar på tangentbordet. Allt jag behövde göra var att kila ner till Alis korvkiosk på hörnan och kolla om det hade hänt nåt. Det hade det, garanterat. Ali har kusiner över hela världen.

Men sen jag hamnade i det här satans bloggträsket har det tagit tvärstopp. Det enda jag orkar göra nuförtiden är att kolla vad Gösta håller på med. Gösta, Gösta, Gösta. Ständigt denne Gösta. Jag blir galen! Jag har förvandlats till en low-down-dirty-lokalreporter-stalker. Bloggen håller på att döda journalisten i mig. Var är min frihet, mitt oberoende? Jag är besatt av Gösta. Snälla Gösta, ställ åtminstone upp på en intervju! Mejla till mig. Jag ber dig. Och ni andra, mejla länkar från andra tidningar också. Jag måste bli fri från detta Ö-viks-knark! Hej från Prisse.