2005-08-22

Nu startar förföljelsen

Jag får minst tio mejl om dagen om nyhetsgeniet Gösta Westling. Den reportern håller på att bli en rikskändis, tro mig. Han borde ge mig provis. Folk tycker att han borde få ett eget tv-program i lokalteven eller åtminstone en egen spalt i Örnsköldsviks Allehanda. En del vill flytta honom till Expressen eller Aftonbladet. Men Ö-vik släpper honom aldrig. Hellre sätter de in honom i Modos förstakedja.

Rykten säger att all den här uppmärksamheten har börjat stiga honom åt huvudet. Att han börjat uppträda som hockeystjärnorna. Enligt L körde han breakdance till Crazy Frog på Parken i Ö-vik i lördags.

Men dom som känner Gösta säger att han är en hyvens kille innerst inne. Man hör det på namnet till och med. Gösta Westling. Inte kan väl en Gösta Westling korrumperas av mediemakt… Eller?

Hur som helst. Nu drar Gösta-drevet igång. Det här är startskottet. Kom ihåg var ni hörde smällen först. Jag har bestämt mig. Jag ska inte längre bara rapportera om Gösta Westlings nyhetsrapportering. Nu ska jag följa varje steg han tar. Fortsätt att mejla in allt ni vet – och tror er veta – om Gösta och vad han håller på med.


En Gösta Westling. Finns bara en Gösta Westling. Läs allt om snusboven!