2005-08-25

Detta har hänt

Kära läsare. Bevakningen av landets media har kommit i kläm den senaste tiden. Fallet Gösta Westling tar allt mer tid. Jag sammanfattar för nytillkomna läsare:

1. Mina intentioner när jag drog igång bloggen var att granska mediernas nyhetsflöde och presentera godbitarna. Det började bra. Jag fick snabbt tusentals läsare. Sedan upptäckte jag Gösta Westling. Blev besatt.

2. Det finaste godiset görs i norr. Just nu kommer den bästa journalistiken från Örnsköldsviks Allehanda och deras webbaserade lokalreporter Gösta Westling. Han har på kort tid gett oss tidningsord som
BARFOTAONANIST, ALBINOREN och KNOGMACKA. Han bästa rubrik hittills är ”JÄRV ÄLG BLEV REN OCH BOSATTE SIG PÅ Ö”. Detta, mina vänner, är BRA NYHETER.

3. Intensiv research pågår för att… för att… Tja, varför inte? Det vi hittills vet om Gösta Westling:
- Han lär ha en spalt i fredagsblaskan som heter ”Fråga Gösta”.
- Han är sångare i ett band som heter the Fly Bonanza Experience. Det saknas offentligt demomtrl. De har varit förband åt Christian Kjellvander.
- Han har jobbat på Radio Blekinge och inlett en intervju med orden ”Slicka mig i röven…” Vid sejouren i Blekinge seglade han blekingeeka "som en jävel".
- Han är, eller har varit, med i ett politiskt ungdomsförbund.
- Han vägrade länge att ställa upp på intervju. Men en dag kroknade han.
- Hans e-postadress är gosta.westling@allehanda.se


4. Jag behöver hjälp. Inte minst när det gäller tips om Gösta Westling. Sanningar, påståenden och lögner, allt är välkommet.
Mejla! Men jag måste också kravla mig ur Göstaträsket och återuppta arbetet med den breda Sverigerapporteringen. Mejla andra nyhettips också!

5. Andra bloggare har börjat förfölja mig! Till exempel, Mats Andersson på Klocklös i tiden. Obehagligt.